- Рекомендації щодо ведення класних журналів у 2014/2015 навчальному році та оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов
- Тематична оцінка виставляється
- Чотири види діяльності
- Оцінка за семестр
- Зразок оформлення календарно-тематичного плану
Рекомендації щодо ведення класних журналів у 2014/2015 навчальному році та оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов
Оформлення записів у класному журналі
Звертаємо увагу, що наказом МОН України від 03.06. 2008 р. № 496 затверджено інструкцію з ведення класного журналу учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідно до загальних вимог до ведення класного журналу «Записи в журналі ведуться державною мовою. З іноземних мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета» (за умови недоцільності перекладу граматичних явищ, що вивчаються). На правій сторінці записується тема уроку та короткий зміст проведеної роботи. Назва теми для серії уроків дається тільки один раз, а потім слід вказувати тільки відповідну підтему кожного уроку, що входить до даного тематичного циклу та вид роботи на уроці.
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка.
Тематична оцінка виставляється на основі поточного оцінювання, враховуючи всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом
Тематична без дати.
Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
Під час виставлення тематичної оцінки результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконував(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична виставляється н\а (не атестований(а)).
Наприкінці І та ІІ семестрів здійснюється контроль чотирьох видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) відповідно до критеріїв оцінювання.
Оцінки виставляються у класному журналі у чотири колонки з відповідним записом.
Дату проведення зазначити у кожній колонці.
Рекомендуємо здійснити наступні записи до журналу:
Ліва сторона:
15/12 Контроль аудіювання |
18/12 Контроль говоріння |
22/12 Контроль читання
|
25/12 Контроль письма |
27/12 |
Права сторона:
15/12 - Контроль аудіювання
18/12 - Контроль говоріння
22/12 - Контроль читання
25/12 - Контроль письма
27/12 – Корекція ЗУН. (Аналіз робіт. Узагальнення.)
Оцінки за чотири види мовленнєвої діяльності не перездаються і не коригуються.
Оцінка за семестр виставляється на основі тематичного оцінювання та оцінок контролю з чотирьох видів мовленнєвої діяльності. Семестрова оцінка виставляється до класного журналу у клітинку без дати з надписом І семестр (ІІ семестр).
За відсутності однієї тематичної оцінки (учень був не атестований (н\а) з поважної причини) або оцінки за один з видів мовленнєвої діяльності семестрова оцінка має виставлятися на підставі наявних тематичних оцінок та оцінок за види мовленнєвої діяльності.
Якщо учень (учениця) були відсутні на уроках протягом семестру, у колонку з надписом І семестр (ІІ семестр) виставляється н/а (не атестований).
Семестрова оцінка може підлягати коригуванню (колонка з надписом Скоригована без зазначення дати). Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше 5 днів після подання заяви (заява подається у триденний термін після виставлення семестрової оцінки). У разі хвороби учня термін може бути подовжено. Завдання для скоригованого семестрового оцінювання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року.
У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться. Підвищення семестрової оцінки учнями:
- 9-х класів – не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою;
-10-11-х класів – не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою „За особливі успіхи у навчанні” та срібною „За успіхи у навчанні” медалями.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок (колонка з надписом Річна без зазначення дати). У випадку неатестації учня за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований).
Річна оцінка коригуванню не підлягає.
Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колонку з надписом ДПА без зазначення дати. Учням, які не пройшли державну підсумкову атестацію, у колонку з надписом ДПА робиться запис н/а. Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис зв. (звільнений(а)).
Учням, яким оцінка з ДПА переглядалася апеляційною комісією, за її результатами виставляється оцінка у колонку з надписом Апеляційна без дати.
Приклад оформлення сторінки класного журналу:
Прізвище, ім’я учня |
1/12 |
4/12 |
8/12 |
11/12 |
Тематична |
15/12 Контроль аудіювання* |
18/12 Контроль письма |
22/12 Контроль читання |
25/12 Контроль говоріння |
27/12** |
Зошит |
I семестр |
Скоригована |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приклад оформлення сторінки класного журналу:
Прізвище, ім’я учня |
/05 |
/05 |
/05 |
/05 |
Тематична |
/05 Контроль аудіювання |
/05 Контроль говоріння |
/05 Контроль читання |
/05 Контроль письма |
Зошит |
II семестр
|
Скоригована |
Річна |
ДПА |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Примітки:
*Запис «Контроль…» робимо внизу сторінки
**Після уроків контролю може бути сплановано від 1 до 4 уроків узагальнення, корекції або резервних уроків
Зразок оформлення календарно-тематичного плану
1. /dokument_microsoft_office_word-5.docx
2. /k_r.docx